Hattha top Banner

បេ​តិក​ភ័​ណ្ឌ​អ​រូបិយ​ចំនួន​ពីរ​ទៀត នឹង​ស្នើ​ដាក់បញ្ចូល​ក្នុង​បញ្ជីរ​បេ​តិក​ភ័​ណ្ឌ​អ​រូបិយនៃ​មនុស្សជាតិ

0

ដោយ៖ ដែន ចែងចាំង

ភ្នំពេញ៖ ភាពសម្បូរ​បែប​នៃ​សម្បត្តិ​វប្ប​ធម៌​កម្ពុជា មិនទាន់​អស់​សក្តានុពល​ក្នុងការ​បង្ហាញ​ទៅកាន់​ឆាក​អន្តរជាតិ​នៅឡើយ​ទេ ជាក់ស្តែង​មរតក​វប្បធម៌​អ​រូបិយ​ចំនួន​ពីរ​ទៀត នឹងត្រូវ​ស្នើ​ទៅ​អង្គការ​យូណេស្កូ ដើម្បី​ដាក់បញ្ចូល​ក្នុង​បញ្ជីរ​សម្បត្តិ​បេ​តិក​ភ័​ណ្ឌ​វប្ប​ធ៌​ម​អ​រូបិយ។

អ្នកជំនាញ​ផ្នែក​វប្ប​ធ៌​ម​ជាតិ លោក ហាប់ ទូច អគ្គនាយក​បច្ចេកទេស​វប្បធម៌ នៃ​ក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រសិល្បៈ បាន​ឲ្យ​ដឹងថា ក្រសួង​វប្បធម៌ បានដាក់​ល្ខោនខោល និង​តម្បាញ​សូត្រ ស្នើ​ទៅ​អង្គការ​យូណេស្កូ ចុះ​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី នៃ​មនុស្សជាតិ នាពេល​ខាងមុខនេះ។ បន្ទាប់ពី​បានដាក់​បញ្ចូល​ចាប៉ីដងវែង​ខ្មែរ នៅក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី នៃ​មនុស្សជាតិ របស់​អង្គការ​យូណេស្កូ កាលពី​ថ្ងៃទី៣០ ខែ​វិ​ចិ្ឆ​កា ឆ្នាំ២០១៦ ក្រុមបច្ចេកទេស​របស់​ក្រសួង បាន​បន្ត​សិក្សា​រៀបចំ​ឯកសារ​ល្ខោនខោល  និង​តម្បាញ​សូត្រ​ខ្មែរ បាន​ផ្ញើជូន​អង្គការ​យូណេស្កូ ដើម្បី​ស្នើសុំ​ចុះ​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី​នៃ​មនុស្សជាតិ​ផងដែរ។

ក្រសួង​បន្ត​ស្រាវជ្រាវ​នូវ​ទំ​ម្រ​ង់ផ្សេងៗទៀត ដែល​យល់ថា​ជា​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី ដែលមាន​លក្ខណៈពិសេស និង​កំពុង​ប្រឈម​នឹង​ការបាត់បង់ ក្រសួង​នឹង​ចាំបាច់​ត្រូវតែ​ជួយ​ស្រោចស្រង់​មុនគេ ដើម្បី​ក្រសួង​ត្រូវ​ស្នើ​ទម្រង់​នៃ​មរតក​បេ​តិក​ភ័​ណ្ឌ​ទាំងអស់នោះ ចុះ​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី នៃ​មនុស្សជាតិ​របស់​អង្គការ​យូណេស្កូ​នោះ​មុនគេ។

លោក ហាប់ ទូច បាន​បន្តថា  “អ្វីដែល​សំខាន់ គឺ​ត្រូវមាន​ការទទួលស្គាល់​ជា​អន្តរជាតិ ។ ដូច្នេះ​នៅពេលដែល​ចុះ​ក្នុង​បញ្ជី​រហើយ ទម្រង់​ទាំងអស់​ត្រូវ​បានទទួល​ស្គាល់ និង​ផ្សព្វ​ផ្សាយបាន​យ៉ាង​ទូលំទូលាយ មិនមែន​តែ​ក្នុង​ក្របខណ្ឌ​ជាតិ​នោះទេ គឺមាន​សមាជិក​អង្គការ​យូណេស្កូ១៩៧ប្រទេស​ទទួលស្គាល់​និង​ចូលរួម​ថែរ​រក្សា​ការពារ។  លោក​បន្តថា“ក្រោយពេល​ចុះ​ទំរង់​សិល្បៈ​បាន​រួចរាល់​ហើយ​នោះ មរតក​វប្ប​ធ៌​ម​ទាំងនោះ​នឹង​ក្លាយទៅជា​ស​ម្ប​តិ្ត​រួមមួយ​របស់​ពិភពលោក។ ដូចនេះ​ពិភពលោក​មាន​តួនាទី​ជួយ​ដល់​ប្រទេស​កម្ពុជា ដោយ​ធ្វើយ៉ាងណា​អភិរក្ស និង​លើកស្ទួយ​ទំរង់​ទាំងអស់នោះ។

លក្ខខណ្ឌ​របស់​អង្គការ​យូណេស្កូ មិនមែន​ចុះ​ត្រឹម​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី នៃ​មនុស្សជាតិ​របស់​អង្គការ​យូណេស្កូ​រួច​ចប់​នោះទេ គឺ​ទាមទារ​ឲ្យ​ក្រសួង​មាន​ផែនការ​សកម្មភាព​ច្បាស់​លាស់ និង​ត្រូវ​ធ្វើយ៉ាងណា​ឲ្យ​ទំរង់​សិល្បៈ​មួយ​នោះ​អាច​រស់​ឡើងវិញ (ឧ​ទារ​ហណ៍ ដូច​ចាប៉ីដងវែង គឺមាន​ផែនការ​សកម្មភាព​សិល្បៈ​ចាប៉ីដងវែង មាន​ផែនការ​សកម្មភាព​ចំនួនធំ។ ធ្វើ​ផែនទី​វប្បធម៌​ពាក់ព័ន្ធ​ទៅនឹង​សិល្បៈ​ចា​ប៉ិដ​ង​វែង សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​អំពី​ទំរង់​សិល្បៈ​ចាប៉ី រៀបចំ​ការបណ្តុះបណ្តាល​ក្រៅ​ប្រព័ន្ធ​ជា​លក្ខណៈ​ប្រពៃណី និង​ការបណ្តុះបណ្តាល​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ បង្កើត​មហោស្រព​ចា​ប៉ិ​ឲ្យ​បាន​ញឹកញាប់ ផលិត​ឧបករណ៍​ចាប៉ី​ជូន​យុវជន​ជាដើម)។ ទាំងអស់នេះ សុទ្ធតែជា​យន្តការ​ដើម្បី​ទ្រទ្រង់​ឲ្យ​សិល្បៈ​ចាប៉ីដងវែង ឲ្យ​មាន​ស្ថេរភាព និង​រីកចំរើន​ទៅមុខ៕

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here